Euroscola: 21 μαθητές του 1ου ΓΕΛ Kω συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Σ. Καραγιάννη – Μοναδική εμπειρία και αφορμή για νέες δράσεις από την μαθητική κοινότητα

Εικοσι ένα (21) μαθητές από το 1ο ΓΕΛ Κω μαζί με την καθηγήτριά τους κα. Σοφία Καραγιάννη συμμετείχαν για πρώτη φορά στο πρόγραμμα για νέους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, EUROSCOLA. 

Αν και οι μαθητές υπό κανονικές συνθήκες θα συμμετείχαν στις διαδικασίες με την φυσική του παρουσία στο Στρασβούργο, εξαιτίας της πανδημίας η ημερίδα πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά.  

Η κα. Καραγιάννη μίλησε στο «ΒτΚ» και το Ράδιο Πρώτο για αυτή την μοναδική εμπειρία που είχαν οι μαθητές καθώς είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν ερωτήσεις ακόμη και στην αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 

Ήταν μία μοναδική εμπειρία για τους μαθητές η συμμετοχή στο EUROSCOLA. Πρώτη φορά κληρώθηκε σχολείο από την Κω έστω και αν η συμμετοχή ήταν ψηφιακή. Ο σκοπός ήταν να γνωρίσουν από κοντά την λειτουργία της Ευρώπης και τους θεσμούς. Μία προσομοίωση μοναδική με την συμμετοχή μας όσο πιο ρεαλιστική γινόταν. Για παράδειγμα τόσο οι 3 μαθητές που συμμετείχαν στις διαδικασίες από την αίθουσα του σχολείου, όσο και οι μαθητές της ομάδας που έλαβαν μέρος από τα σπίτια τους , ήταν ντυμένα σύμφωνα με τα όσα ορίζει το πρωτόκολλα για επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο και φορούσαν μάσκες. Είχε γίνει μία μεγάλη προετοιμασία για τις ερωτήσεις και έρευνα για το θέμα συζήτησης.  

Αυτή την φορά, το Euroscola επικεντρώθηκε στο Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και πιο συγκεκριμένα στο Θέμα: “Ενδυναμώνοντας την αλληλεγγύη στην ΕΕ σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης: Χρειάζεται ισχυρότερη δέσμευση;” 

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να απευθύνουν ερωτήσεις στους καλεσμένους, την κυρία Katarina BARLEY ( Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) και έναν ειδήμονα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι μαθητές απηύθυναν τις ερωτήσεις τους οι ίδιοι, μέσω πλατφόρμας συζήτησης ή απευθείας διαδικτυακής μετάδοσης. 

Οι δύο βασικές μας ερωτήσεις, η μία μέσω βίντεο και η άλλη ζωντανά ήταν οι εξής: 

1) As distance learning has become the prevailing method for education throughout Europe, many students lack the necessary equipment to participate in these lessons. The question that arises is how we can ensure that everyone has equal access to education. (live ερώτηση μαθητή 

Σωτήρης Καβαδάκης προς Katarina BARLEY ( Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) 

2) How is it possible for humanitarian values and a sense of solidarity to be strengthened through education in times of social distancing? 

(ερώτηση των μαθητών Σωτήρης Καβαδάκης , Διονύσης Καραβίτης και 

Δημήτρης Πλατανίστας  , μέσω βίντεο που επιλέχθηκε να προβληθεί και να απαντηθεί από τον Mr. Antoine CAHEN, Strategic Foresight and Capabilities Unit, Directorate-General for Parliamentary Research Services, European Parliament) 

Οι υπόλοιποι μαθητές συμμετείχαν διαρκώς σε ψηφοφορίες, δημοσκοπήσεις, καθώς και με γραπτές ιδέες και ερωτήσεις. 

Το τρίτο πρόγραμμα που ολοκληρώνουμε (μετά το Juvenes Translatores, και το Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη), τη φετινή σχολική χρονιά, εν μέσω πανδημίας. Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο περήφανη για τους μαθητές μου!» 

Για να ανταποκριθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην ανάγκη αυτή δημιούργησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα EUROSCOLA. Με το πρόγραμμα αυτό προσφέρεται η δυνατότητα σε νέους ευρωπαίους να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στις εμπειρίες τους, πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να γνωριστούν. Οι συναντήσεις αυτές γίνονται στην αίθουσα συνεδριάσεων του Σώματος, στο Στρασβούργο, και παίρνουν τη μορφή ενός Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων.  Οργανώνονται πολλές φορές τον χρόνο με τη συμμετοχή μαθητών Λυκείου από τα 28 κράτη μέλη της Ένωσης. Ορισμένες φορές και με μαθητές που προέρχονται από υποψήφια για ένταξη κράτη. 

 

Σε κάθε EUROSCOLA, προετοιμασμένοι στα σχολεία τους, συγκεντρώνονται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Στρασβούργο,  500 περίπου έφηβοι : 

 

– για να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών, 

– για να ευαισθητοποιηθούν  στον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στη 

  μελλοντική οργάνωση της Ευρώπης, 

– για να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προάσπισης της δημοκρατίας και των 

  θεμελιωδών δικαιωμάτων, 

– για να βρουν ένα βήμα που θα τους επιτρέψει να εκφράσουν τις προσωπικές τους 

  απόψεις και να αξιοποιήσουν την επιθυμία τους για προσφορά. 

 

Δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ένα μέρος πιο πρόσφορο για τέτοιου είδους συγκεντρώσεις από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την καρδιά της δημοκρατικής ζωής της ηπείρου μας. Το θεσμικό όργανο που μαζεύει τους νέους για να τους προσφέρει σε έναν χώρο με μεγάλη συμβολική σημασία ένα φόρουμ έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων πάνω σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα, πάνω στην ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης, στηριζόμενο μόνο και μόνο στην κλίση των νέων να γνωρίζουν εύκολα ό ένας τον άλλο. 

Οι καινοτόμες δράσεις από τους μαθητές της Κω και το 1ο ΓΕΛ συνεχίζονται. Η κα. Καραγιάννη μας ενημέρωσε ότι το επόμενο διάστημα 5 μαθητές θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ και θα συμμετάσχουν σε εικονική δίκη με θέμα όμως πραγματική υπόθεση που έχει εξεταστεί από την δικαιοσύνη.  

Επίσης στις 25 Απριλίου 4 μαθητές επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν στο TEDxyouth και να παραθέσουν ομιλία.  

« Η κοινωνική αποστασιοποίηση δημιούργησε την ανάγκη εύρεσης εκδηλώσεων και διαγωνισμών για τους μαθητές μας. Πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες δεν επιτρέπονται. Το διαδίκτυο και η άμεση επαφή με τόσες ωραίες δράσεις δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και να αποκτήσουν χρήσιμα εργαλεία για το βιογραφικό τους και την μετέπειτα ζωή τους. Η απομόνωση έδωσε και αυτές τις πολύ ωραίες ευκαιρίες στα παιδιά και εμείς τις εκμεταλλευόμαστε.» 

Σάντυ Λαδικού 

  

Κατηγορίες: Ενημέρωση

©2020 radioproto.gr is made with by