Μ. Σαββίδης αντιπρόεδρος ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου: Τώρα η ευκαιρία για την ψηφιοποίηση των τοπικών επιχειρήσεων – Τι είπε για Black Friday και αναστολή λειτουργίας eshops
Για την ανάγκη της ψηφιοποίησης του εμπορίου και τις προοπτικές που δίνει στην εξωστρέφεια των τοπικών επιχειρήσεων και προϊόντων μίλησε στο Ράδιο Πρώτο ο αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου Greca κ. Μάκης Σαββίδης.
Ο κ. Σαββίδης έχει στην κατοχή του ιστοσελίδες κοσμημάτων( kosmima.gr – oroloi.gr), είναι ο εκπρόσωπος της ελληνικής αντιπροσωπείας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Ο κ. Σαββίδης εξήγησε ότι η πανδημία ανάγκασε την ψηφιοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Ανέλυσε τα πλεονεκτήματα ειδικά για τα τοπικά μαγαζιά που με αυτόν τον τρόπο έχουν την δυνατότητα της διεύρυνσης του πελατολογίου. Έκανε ειδική αναφορά στις ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις που είναι μοναδικές καθώς διαθέτουν στην πλειοψηφία και φυσικό κατάστημα κάτι που δίνει πόντους εμπιστοσύνης στους καταναλωτές.
Τώρα η ευκαιρία ψηφιοποίησης των τοπικών καταστημάτων
«Τώρα είναι η ώρα της δημιουργίας ψηφιακών καταστημάτων. Ειδικά για την Κω δίνεται η δυνατότητα της περαιτέρω πώλησης στους τουρίστες με αποστολή στην χώρα τους. Το κόστος της δημιουργίας eshop έχει πέσει σε σχέση με το παρελθόν. Ακόμη και δωρεάν μπορεί να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό κατάστημα σε κάποιο μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν πρέπει να το σκέφτονται διότι οι μεγάλοι το έχουν ήδη κάνει.»
Ηλεκτρονικές αγορές και ασφάλεια
Αναφέρθηκε στον κωδικό ηλεκτρονικής δεοντολογίας που υπάρχει και συστήνει ο ελληνικός σύνδεσμος. Προτείνει να προτιμάμε το ελληνικό εμπόριο γιατί πίσω από το ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει το φυσικό. Επίσης αναφέρθηκε στην ασφάλεια που παρέχει η πληρωμή με κάρτα ή αντικαταβολή καθώς σε περίπτωση προβλήματος με την παραγγελία μπορεί ο καταναλωτής να κάνει ανάκληση της χρέωσης κάρτας. Όπως και η αντικαταβολή προσφέρει ασφάλεια στην αγορά.
Πολυκαναλικότητα των αγορών
Ο αντιπρόεδρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στάθηκε και στην πολυκαναλικότητα του Έλληνα καταναλωτή. Πέρα από τα παράλληλα κανάλια των καταστημάτων, ο πελάτης κινείται σε ένα τρίπτυχο άξονα. Επισκέπτεται το κατάστημα βλέπει το προϊόν. Στη συνέχεια μπορεί να δει περισσότερες λεπτομέρειες στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στη συνέχεια να κάνει τηλεφωνική ή ηλεκτρονική αγορά από το συγκεκριμένο μαγαζί. « Η πώληση είναι διακαναλική. Μπορεί να συμβεί και με τους τουρίστες. Έρχονται, βλέπουν τα προϊόντα και στην συνέχεια αγοράζουν ηλεκτρονικά από το τοπικό μαγαζί επιστρέφοντας στις χώρες τους.»
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ευκαιρία για τοπικούς παραγωγούς
Ο κ. Σαββίδης στάθηκε στην ευκαιρία που δημιουργείται στους τοπικούς παραγωγούς με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. « Οι Ευρωπαίοι είναι συνηθισμένοι να αγοράζουν τρόφιμα και τοπικά προϊόντα και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες. Είναι εξοικειωμένοι με το μεταφορικό κόστος και επίσης διαθέτουν ένα υψηλότερο εισόδημα. Η Ευρώπη είναι ευκαιρία για την Ελλάδα.»
Black Friday και έξυπνες αγορές
Σχετικά με την Black Friday ο κ. Σαββίδης μίλησε για την άνοδο που έχει πάρει την τελευταία πενταετία στην χώρα μας. Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ολόκληρη εβδομάδα καθώς υπάρχει και το Cyber Monday και προέτρεψε τους καταναλωτές να κάνουν έξυπνες αγορές με πραγματικές εκπτώσεις.
Αναστολή λειτουργίας eshops– Επιφύλαξη για «πυροτέχνημα»
Ο εκπρόσωπος της ελληνικής αντιπροσωπείας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη σχολίασε και την αναστολή λειτουργίας κάποιων eshops. « Εάν αυτές οι επιχειρήσεις δικαιολόγησαν την αναστολή των πωλήσεων εξαιτίας της αδυναμίας των ταχυμεταφορέων να παραδώσουν τις παραγγελίες , δεν είναι αλήθεια και το λένε για άλλους λόγους. Τα κούριερ λειτουργούν κανονικά και παραδίδουν χωρίς κανένα πρόβλημα. Ας είμαστε λίγο υποψιασμένοι για τους σκοπούς τέτοιων ενεργειών – πυροτεχνήματα.»
Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη του Μάκη Σαββίδη στον παρακάτω σύνδεσμο: