ΗΛΙΑΣ ΣΙΦΑΚΗΣ: ‘’Παρωδία η παρουσίαση της Μελέτης Στρατηγικής Marketing από την Δημοτική Αρχή’’
Μόνο η λέξη παρωδία μπορεί να περιγράψει αυτό που ζήσαμε προχθές στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου κατά την διάρκεια της διαβούλευσης για την Στρατηγική τουριστικού Marketing του Δήμου της Κω.
Λάβαμε πρόσκληση μόλις 4 ημέρες πριν, χωρίς καμία ενημέρωση ή σχέδιο ως βάση συζήτησης, με αποτέλεσμα, όσοι αντέξαμε να παραβρεθούμε και να παραμείνουμε, να παρακολουθήσουμε μια ακόμη φιλολογική κουβέντα γύρω από τον τουρισμό και τα προβλήματά του χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Περιμέναμε τουλάχιστον στην παρουσίαση να δούμε μια προμελέτη που συμπεριλαμβάνει ανάλυση τους περιβάλλοντος που δραστηριοποιούμαστε, τον προσδιορισμό στόχων, την ανάλυση του προφίλ των τουριστών μας αλλά και των τουριστών που θέλουμε να απευθυνθούμε, την στόχευση μας ως προορισμός και την τοποθέτηση του τουριστικού μας προϊόντος (πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα), ώστε ο μελετητής να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες από τους φορείς και τους ανθρώπους του τουρισμού στην Κω.
Στην πραγματικότητα, μας παρουσιάστηκε μια γενική εικόνα του σημερινού τουρίστα και την συμπεριφορά του, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάστηκε ένα ελάχιστο δείγμα από μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για την θέση που κατέχει η Κως στις αναζητήσεις αλλά και στα παράπονα των επισκεπτών.
Πέραν τούτου τίποτε.
Κανένα προσχέδιο, καμία στόχευση, καμία πρόταση κανένας προσδιορισμός χρονικού ορίζοντα εφαρμογής της μελέτης.
Καμία πρόταση εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής για την κατεύθυνση που θα δώσει στον Τουρισμό την Πενταετία που αναλαμβάνει να διοικήσει.
Να σημειώσουμε δε, ότι πρόκειται για την δεύτερη μελέτη που μας φέρνει η Δημοτική Αρχή.
Η πρώτη, 2 μόλις χρόνια πριν, έγινε με απευθείας ανάθεση του Δημάρχου τον Ιούνιο του 2021 σε εταιρία στην Αθήνα, ενώ παράλληλα υπεγράφησαν 2 προγραμματικές συμβάσεις του Δήμου με την ΚΩΑΝ για την τουριστική προβολή (η πρώτη τον Σεπτέμβριο του 2022 και την δεύτερη πέντε μόλις μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2023 ) και με απόφαση της οικονομικής υπηρεσίας οι συμβάσεις αυτές ενισχύθηκαν με το ποσό των € 300.000,00.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Τι έγινε η πρώτη μελέτη; Πως εφαρμόστηκε και από ποιον αφού η ΚΩΑΝ εδώ και 2 χρόνια παραμένει κλειστή με μοναδικό εργαζόμενο έναν, κατά τα άλλα πολύ καλά αμειβόμενο, διευθυντή τον οποίο κάθε φορά που προσπαθήσαμε να τον βρούμε στα γραφεία της
ΚΩΑΝ η ενημέρωση που είχαμε ήταν ότι εργάζεται από το προσωπικό του γραφείο στο κέντρο της πόλης;
Η μελέτη που συντάσσεται σήμερα πόσο θα κοστίσει στον Κωακό λαό;
Ποιος θα παραλάβει την συγκεκριμένη μελέτη δεδομένου ότι στην διάρκεια των ετών τα συρτάρια του Δήμου είναι γεμάτα από μελέτες για τον τουρισμό που ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν;
Ποια ομάδα θα αναλάβει την εφαρμογή της όποιας τελικής μορφής που θα πάρει η πρόταση που θα μας κατατεθεί και με ποιον ορίζοντα χρόνου;
Η ελαφρότητα με την οποία διαχειρίζεται ένα τόσο σημαντικό θέμα η Δημοτική Αρχή δεν αρμόζει στο κύρος της Τουριστικής Κω και αφήνει σκιές για την έκβασή της αλλά και υποψίες για την χρηματοδότηση, τόσο αυτής καθ’αυτής της μελέτης όσο και της εφαρμογής της.
Η Δύναμη Αλλαγής θα είναι παρούσα σε κάθε στάδιο εξέλιξης του έργου να καταθέτει τις προτάσεις της αλλά και να διασφαλίσει ότι τα χρήματα του Κωακού Λαού δεν θα πάνε για ακόμη μία φορά χαμένα στα μαύρα ταμεία της ΚΩΑΝ ή όποιας άλλης Αθηναϊκής Εται-ρίας αναλάβει την εφαρμογή της Μελέτης.
Ηλίας Δ. Σιφάκης
Δημοτικός Σύμβουλος
Δύναμης Αλλαγής