Άνοιξε ο δρόμος για την αξιοποίηση και την αναβάθμιση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων
Συνάντηση με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κ. Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη, είχε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με αντικείμενο την πορεία αναβάθμισης των αεροδρομίων Καρπάθου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Κάσου και Καστελόριζου, που περιλαμβάνονται στη λίστα των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που πρόκειται να αξιοποιηθούν.
Ο Μάνος Κόνσολας είχε αναδείξει και το ζήτημα σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.
Είχε επισημάνει την ανάγκη να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την επιλογή συμβούλου, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι δεν θα πρέπει να διαχωριστεί η διαδικασία αξιοποίησης των αεροδρομίων, ανάλογα με το αν είναι υψηλής ή χαμηλής κίνησης.
Όπως είχε τονίσει ο κ.Κόνσολας: «κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο για αεροδρόμια ακριτικών νησιών με μειωμένη κίνηση για αυτό και θα πρέπει είτε να ενταχθούν (υποχρεωτικά) σε clusters μαζί με αεροδρόμια υψηλής κίνησης, είτε να υπάρξει ενιαία σύμβαση παραχώρησης και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια».
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου είχε προτείνει,επίσης, η αξιοποίηση των αεροδρομίων στα ακριτικά νησιά να συνοδεύεται και από φορολογικά κίνητρα για τον στρατηγικό επενδυτή που θα επενδύσει σε αεροδρόμια όπως της Καρπάθου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Αστυπάλαιας.
Από τη συνάντηση του Μάνου Κόνσολα με τον Δ/ντα Σύμβουλο του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), αλλά και από έγγραφη απάντηση που δόθηκε στο Βουλευτή Δωδεκανήσου,
προκύπτουν τα εξής:
1ον: Ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλων ολοκληρώθηκε και η υπογραφή της σχετική σύμβασης θα γίνει μέχρι το τέλος του 2023.
2ον: Στην αρχική φάση του έργου, οι Σύμβουλοι θα αποτυπώσουν και αξιολογήσουν την παρούσα κατάσταση στα αεροδρόμια και στη συνέχεια θα κάνουν προτάσεις για τις προτεινόμενες εναλλακτικές δομές, το πλαίσιο και τα εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης. Τέλος θα συνδράμουν σε όλες τις φάσεις της διαγωνιστικής διαδικασίας.
3ον: Μέσω της συμμετοχής στη λειτουργία και συντήρηση των αεροδρομίων έμπειρων ιδιωτών λειτουργών αεροδρομίων, στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των 22 αεροδρομίων και η αύξηση της αεροπορικής κίνησης
4ον: Είναι στρατηγική απόφαση του Υπερταμείου να αξιοποιηθούν και τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια μαζί, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα διαχωρισμού των αεροδρομίων, ή αναστολή λειτουργίας ορισμένων εξ’ αυτών.